Svět domácích mazlíčků jako výdělečný byznys

Publikováno: 22.1.2018
Autor: Pavla Tichá
Foto: Archiv PesWeb

Většina majitelů považuje doma chovaná zvířata za plnohodnotné členy rodiny. A rok od roku do nich investuje více a více peněz. Jen za krmivo pro psy a kočky Češi utrácejí ročně kolem osmi miliard korun. Byznys kolem domácích mazlíčků zažívá vedle krmiva boom i v dalších oblastech. Za co jejich majitelé nejčastěji utrácejí?

Dokážete projít kolem zverimexu bez toho, aniž byste do něj aspoň nakoukli? Máte-li slabost pro kukuč svého mazlíka stejně jako já, pak tam také vždycky koupíte alespoň nějakou tu mlsku. Peněženka sice při dnešních cenách dost často pláče, ale radost, kterou chlupáč z odměny vždy má, naplno vynahradí finanční ztrátu. Jsou našimi věrnými společníky, a tak pro ně zkrátka chceme také to nejlepší.

Podle nejnovějších trendů ale páníčci neutrácejí zdaleka jen za krmení a pamlsky. Velkým hitem jsou dnes například i přírodní produkty. Jejich oblíbenost roste nejen mezi psími rodiči, ale i mezi spotřebiteli obecně. Produkty na přírodní bázi by totiž neměly obsahovat žádné jedovaté či jinak zdraví škodlivé látky. Jejich velkou přidanou hodnotou je proto rovněž i šetrnost k životnímu prostředí.

Na poptávku majitelů a chovatelů zvířecích miláčků reagují i další firmy po celém světě. Na byznys kolem psů, koček a hlodavců se orientuje i čím dál tím více startupů. Nejrychleji rostoucí oblastí jsou přitom hlavně služby. Svému mazlíkovi dnes můžete dopřát luxus i nadstandardní péči např. v podobě lázní či masáží. Čím dál tím více zákazníků hlásí také zvířecí kadeřnické salóny a celkově vše, co souvisí s péčí o zevnějšek mazlíků.

Zajímavou novinkou jsou samoobslužné „myčky” pro psy. Princip je stejný jako například ve sprchách v českých kempech. Jejich velkou výhodou je to, že váš domov zůstane čistý. Některé firmy vám nabídnou i službu vykoupání či jiné „zkrášlení” vašeho pejska . Tato důmyslná zařízení využívají zatím především zahraniční pejskaři. Některé evropské firmy si ovšem otevřely své pobočky i v Praze, kde si tuto službu můžete pro svého pejska již vyzkoušet.

Velmi populární začíná být také takzvané opatrovnictví jako alternativa k psím a kočičím hotelům, které funguje trochu jako Airbnb ubytování pro lidi. Nepřítomnost páníčka je pro chlupáče sama o sobě velmi stresující záležitost. Hlavní výhodou je bezpochyby to, že pet-sitting neboli hlídání mazlíčků probíhá v domácím a o dost klidnějším prostředí. Pokud využíváte hlídání pravidelně, vaše zvíře si na chůvu i neznámé prostředí zvykne a vaše odjezdy už pro něj nejsou tolik náročné.

V neposlední řadě majitelé domácích mazlíčků, především psů, utrácejí stále více peněz za speciální výcvikové tréninky, ale také za konzultace se psími psychology a terapeuty. Nemusí jít jen o módní výstřelek. Čeští pejskaři se naučili pořizovat si pejsky z útulků. Ti za sebou mnohdy mají náročné první měsíce života, kdy pocházejí například z množírny. Sama jsem v takových případech využívala služeb kynologů zaměřujících se na problémové chování psů.

Seznam toho, za co majitelé domácích mazlíků utrácejí peníze, by mohl být určitě ještě delší. Vedle módních a dalších doplňků jsem nezmínila například zvířecí fotografy, kteří vám udělají s vaším miláčkem profilovou fotografii nebo jej nafotí při sportovních výkonech v parku. A vy tak budete mít krásnou vzpomínku na celý život. Obchodní potenciál je v tomto odvětví bezpochyby velký a ještě stále nevyužitý.

Sponzorem blogu Mazlíčci v pohybu je značka Brit, výrobce krmiv a pamlsků pro vaše čtyřnohé parťáky. Brit dále podporuje centrum Helppes pro výcvik asistenčních pejsků, canisterapeutickou organizaci Aura Canis, různé mezinárodní výstavy psů a koček pořádané v České republice, sportovní kynologii a další psí sporty. Web: www.krmivo-brit.cz

Kam dál: 

Pět mýtů o psech

Pejskařská etika nejen pro pejskaře

Péče o malá psí plemena v zimě

Máte doma psa plného strachu. Co mu pomůže?

Probíhající sbírky

Všechny články z této rubriky...