Výstup berňáků na horu Říp

Termín: 20.9.2014

Čas: 9:00

Výstup berňáků na horu Říp

Pojďte s námi na již sedmý výstup berňáků na Horu Říp.

Sejdeme se na parkovišti pod horou a odtud půjdeme spolu zdolat tuto památnou horu. Při cestě spolu pořádně pokecáme a nahoře se občerstvíme a vyfotíme. Prostě spolu strávíme příjemný den :). Jiná psí plemena nejsou překážkou, uvítáme každého chlupáče :)

A také při té příležitosti uděláme dobrý skutek, stejně jako v minulých ročnících ... Naši pejsci se mají dobře, ale je spousta pejsků a kočiček,... co takové štěstí bohužel nemají. Proto jsme se rozhodli, že pro ně opět uspořádáme sbírku. Každý penízek, pamlsek, konzerva či pytlík granulí bude u těchto zvířátek přivítán s radostí. Proto prosíme, myslete i na tyto pejsky a kočičky a pomozte jim ....

Kudy tam?

Autem

Automobilem k Řípu zřejmě nejčastěji zamíříte po dálnici D8 (E55) mezi Prahou a Teplicemi. Dálnice se téměř šoupe o patu kopce, takže zvláště ve směru od Prahy snadno poznáte, kde odbočit: nejlepší je to na exitu 29, ve směru na Roudnici nad Labem. Po silnici na Roudnici budete pokračovat zhruba 3 km; na prvním kruhovém objezdu ve městě se pak dáte doprava, směr Krabčice, a opět pokračujete nějaké 4km, načež v Krabčicích odbočíte vpravo do obce Rovné a po kilometru doleva, alejí přímo k podřipskému parkovišti. Odtud budou muset bohužel i milovníci motorů vyšlapat necelý kilometr na vrchol hory po svých.

Vlakem

Ctitelé železnice mají na výběr hned z několika možností. Z hlavní trati Praha – Ústí nad Labem je nejlepší přístup z nádraží v Roudnici nad Labem (6,5 km od Řípu), kde vlak staví téměř každou hodinu, takže najít vhodný spoj není problém. Toužíte-li po delším pochodu, můžete na téže trati vystoupit i v zastávce Mlčechvosty (11,5 km). Pokud vám jízda po mezinárodní trati přijde banální, přesedněte třeba na lokálku z Vraňan, kterou se můžete příblížit do Horních Beřkovic (8 km), nebo až k samé patě Řípu, do obce Ctiněves (2,5 km). Z druhé strany si lze nadjet motoráčkem z Roudnice n. L. do vsi Vražkov (4 km). Kromě těchto stanic, z kterých vede na Říp turisticky značená trasa, můžete vystoupit třeba v Klenči (4,5 km), ve Mnětěši (3,5 km), v Kostomlatech pod Řípem (4 km) nebo ve Straškově (6 km).

Autobusem

Jestliže dáváte přednost autobusu, také si přijdete na své. Pokud zmíním jen zastávky na turistických trasách, můžete vystoupit v Roudnici nad Labem (6,5 km), v Krabčicích (3 km), ve Ctiněvsi (2,5 km), ve Straškově (5 km), Jeviněvsi (8,5 km) a v Mlčechvostech (11,5 km). Opravdový fandové na autobusy už si jistě další zastávky v okolních vesničkách dohledají sami.