Kampaň MŮŽE SE TO STÁT I VÁM
…když si koupíte štěně od šmejdů
Nelegální obchod se zvířaty je po prodeji zbraní a drog třetí nejvýnosnější černý byznys na světě. Česká republika patří v tomto směru bohužel k předním velmocem.
Kampaň našeho spolku Může se to stát i vám, na které se podílela herečka Patricie Solaříková, poukazuje na rizika, jimž se zájemci o čistokrevné psy bez průkazu původu vystavují, stejně jako na hanebné praktiky, které nevědomky finančně podporují.
Množírny, které u nás doslova kvetou, nejsou ničím jiným než psími koncentráky. A lidé, kteří něco takového provozují, si nezaslouží jiné označení než šmejdi.
Nabídková strana – šmejdi, kteří si prostřednictvím takto množených štěňat dokáží v krátkém čase přijít na závratné sumy peněz. Kampaň Může se to stát i vám se však zaměřuje na stranu poptávkovou. Tedy lidi, kteří často v dobré víře chtějí pořídit pro sebe nebo svoje děti „čistokrevného“ psího mazlíčka, a to pokud možno levně. První místo, kam v takovém případě jdou, jsou nejrůznější inzertní servery nabízející čistokrevná štěnata bez PP.
Letáček k dalšímu šíření:
Problém je, že tato štěňata jsou většinou vystresovaná, často i geneticky poškozená nebo jinak zdravotně v nepořádku. Hrozí vysoké riziko, že budou trvale nedůvěřivá, nebo dokonce nepřátelská, velmi často nemocná, což znamená vysoké náklady na následnou veterinární péči. A bohužel není vůbec výjimečné, že také záhy umírají. Je to důsledek otřesných poměrů, které v psích množírnách panují.
Zejména rodiče dětí toužících po psím mazlíčkovi by si měli tedy dobře rozmyslet, zda není lepší pořídit jim zvíře z psího útulku (v tomto případě je to i výrazně levnější) nebo s průkazem původu od seriózního chovatele.
Kampaň Může se to stát i vám popisuje modelový příklad štěněte z množírny, který se skutečně stal. Odehraje se ve dvou vlnách – v září a v prosinci. Toto načasování je mimo jiné kvůli rozšířenému zvyku pořizovat dětem pod stromeček zvířecí mazlíčky. Kampaň sestává z videošotu, který bude promítán na LED obrazovkách v Praze, Brně a Olomouci a bude široce k dispozici na sociálních sítích. Dále z plakátové kampaně na nádražích v Praze, středních Čechách a Brně a v příměstské dopravě tamtéž. Současně bude spot promítán v nemocnicích a zdravotnických zařízeních v různých místech v celé ČR. O jazykové mutace projevili zájem partneři ze Slovenska, Polska, Německa a Velké Británie. Video oslovilo i další organizace z Řecka a USA, které se zabývají bojem s nelegálními chovy a transporty psů. Aktuálně s nimi připravujeme další společné projekty. Kampaň podpořila také Komora veterinárních lékařů ČR.
Letáčky k dalšímu šíření:
Další informace zde: