Stene s PP - vazne onemocneni
předchozí | další |
Dobry den... pred dvema měsíci jsme si poridili stenatko z registrované CHS, pejsek s PP. Bohuzel, minuly tyden pejsek zacal mit obrovské problémy s dýcháním a u veterinare se zjistilo, ze trpí laryngealni paralyzou. Stenatko jsme dali vcera operovat, i kdyz veterinar na klinice tvrdil, ze úspěšnost operace je 50:50. Dnes rano se nam ozvali, ze pejsek chytl sepsi a snazi se jej zachránit pomoci infuzi, ale sance na přežití jsou tak ci tak mizivé. O nemoci jsme si zjistili vse potřebné včetně pohovoru s nasim veterinarem a ze studii jsme zjistili, ze u takto malych stenatek, pokud se nemoc projeví, muze byt opravdu dedicna. Majitel CHS je v kontaktu s operujicim veterinarem a neustale nam tvrdi oba, (bez jakehokoliv testovani!!!) ze vrozene to byt nemuze, evidentně se mohli domluvit a majitel chce vse smest ze stolu a zbavit se odpovednosti. Muzeme v pripade úmrtí pejska (nechci predbihat, ale chci byt připravena) nařídit i po úmrtí testovani u jineho veterinare, aby se objasnilo, zda opravdu neslo o genetickou vadu? I pres to, ze operující lékař vystaví zpravu, ze pejsek netrpěl vrozenou vadou? Majitel CHS komunikuje způsobem “mrzi me to, skoda ze se to stalo opravdu zrovna vam bla bla...” a chodi kolem horké kaše. Proto se bojíme, ze se nam nedostane zadne kompenzace (emoční ujma + 16tis. Pejsek, 5tis vysetreni a leciva, 15tis operace....) ale predevsim mam obavu, aby se dal nechovalo na psech, kteří mohou dal nest tuto nemoc...a nam zbydou treba jen oci pro plac. Dekuji za odpoved...
- 15. 6. 2019 21:43
- Nikol
Dobrý den,
za prvé máte právo pejska reklamovat. Vada se projevila do šesti měsíců od převzetí a v takovém případě se předpokládá, že vada existovala již v době převzetí a prokazovat, že tomu tak nebylo musí prodávající. Je tedy na něm, aby prokázal, že vada není dědičná. V případě uplatnění reklamace můžete požadovat např. slevu z kupní ceny apod. Rovněž máte nárok na náhradu škody, která Vám vznikla vadným plněním. V podobě nákladů na operace, léky apod. V případě laxního postoje prodávajícího Vám doporučuji se obrátit na právníka, který Vám zpracuje všechna potřebná podání.
Co se týče toho, jestli je nemoc dědičná nebo není, i nyní můžete pejska vzít na prohlídku k jinému veterináři a nechat si vypracovat zprávu u něj. Ale jinak ano, i po smrti pejska si můžete zažádat o pitvu.
V případě, že by skutečně šlo o dědičnou vadu, tak mě ohledně budoucích chovů napadá konkrétního chovatele nahlásit u Českého kynologického svazu, kde by mohli provést určitá opatření.
Snad vše dobře dopadne a pejsek se z toho dostane!
za prvé máte právo pejska reklamovat. Vada se projevila do šesti měsíců od převzetí a v takovém případě se předpokládá, že vada existovala již v době převzetí a prokazovat, že tomu tak nebylo musí prodávající. Je tedy na něm, aby prokázal, že vada není dědičná. V případě uplatnění reklamace můžete požadovat např. slevu z kupní ceny apod. Rovněž máte nárok na náhradu škody, která Vám vznikla vadným plněním. V podobě nákladů na operace, léky apod. V případě laxního postoje prodávajícího Vám doporučuji se obrátit na právníka, který Vám zpracuje všechna potřebná podání.
Co se týče toho, jestli je nemoc dědičná nebo není, i nyní můžete pejska vzít na prohlídku k jinému veterináři a nechat si vypracovat zprávu u něj. Ale jinak ano, i po smrti pejska si můžete zažádat o pitvu.
V případě, že by skutečně šlo o dědičnou vadu, tak mě ohledně budoucích chovů napadá konkrétního chovatele nahlásit u Českého kynologického svazu, kde by mohli provést určitá opatření.
Snad vše dobře dopadne a pejsek se z toho dostane!
- 19. 6. 2019 07:42
- Andrea Jelínková
předchozí | další |